Gedachtenspinsels

Zo nu en dan zal ik op deze site enkele schrijfsels plaatsen over zaken die mij bezig houden in dit leven. Ik hoop dat u zich kunt vinden in wat ik schrijf en ik hoop dat ik u kan voorzien in nieuwe inzichten en visies. Elke vorm van welgemeende kritiek is altijd welkom, graag zelfs. Een kleine voetnoot: deze site laat zich het beste weergeven met Mozilla Firefox!

Thursday, March 02, 2006

Introductie

Geachte lezer,

Alvorens mijn overdenkingen, beschouwingen en visies aan u over te dragen, dien ik mij zoals dat een fatsoenlijk mens gewoon is aan u voor te stellen. Daarentegen bevinden we ons toch in een vreemde situatie. Daar men iets onderneemt met een bepaald doel en een bepaald nut, tot persoonlijke ontwikkeling of dat van een medemens of een groep daarvan, is het raadzaam, vooral wanneer het een nieuwe uitdaging betreft, deze op een juiste en een doelgerichte wijze te starten. Vreemd is dan toch dat ik mij in deze situatie genoodzaakt voel mijzelf voor te stellen en klakkeloos voorbij te streven aan het op een daadkrachtige wijze van aangaan dezer nieuwe uitdaging voor mij. Maar aangezien we hier toch te maken hebben met een medium die voor mij althans het doel heeft: mijzelf en dan met name mijn gedachten en mijmeringen over de hedendaagse ontwikkelingen en de misstappen die hierin begaan worden, te openbaren. Daar is een kleine introductie van de schrijver toch op zijn plaats. Zo verkeer ik mij momenteel in de vrije positie van student. Een positie waarbinnen ik mijzelf alle vrijheden van de wereld kan veroorloven, door de keuzemogelijkheid wel of niet van de colleges mij aangeboden te genieten. Daarentegen zijn is het toch de leerstof en de door mijn docenten opgegeven taken die mij toch min in meer in mijn vrijheid belemmeren, maar ook daarin tracht ik de inspanning te minimaliseren. De vraag die gesteld kan worden is het waarom van mijn lakse instelling. Het antwoord kan gezocht worden in mogelijke desinteresse in de studie, een teveel aan sociale verplictingen of een bovenmatige intelligentie die het leren van stof en het maken taken reduceert tot punten voor de lange termijn. Graag zou ik uitsluitsel willen geven in deze kwestie. Helaas ontbreekt het aan eigen inzicht hierop te antwoorden.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home